מהוא מותג האופנה הנמכר בעולם ?– האם זה רלף לורן ? טימברלנד - נאוטיקה ? - ממש - אבל ממש לא !
יובל לובנשטיין
מותג האופנה הנמכר ביותר בעולם הוא לא ראלף לורף וגם לא טימברלנד
המותג הנמכר ביותר בעולם הוא מותג יחסית לא מוכר ויחסית צעיר.
הוא החל את דרכו בארה"ב בשנת 1973 ואיך לא – מי שהגה ופיתח את הקונספט הוא יהודי חכם מלוס אנגלס.
Cherokee זה שם המותג והוא מותג אשר מגלגל בשנה מחזור מכירות של מעל 3 מיליארד $,המותג נמצא בפיתוח מואץ ופרוס בכ- 30 מדינות,כולל בישראל. (ראה מפה מצורפת)
מטה החברה יחסית מצומצם אולי כ-20 עובדים והרווח של חברת האם מגיע לכ- 30 מיליון $,כלומר תרומה של 1.5מליון $ לעובד לשנה.
לכל בדעות,מדובר על גאונות יוצאת דופן ויצירתיות קמעונאית שאין שני ואף שמיני לה בעולם.
ננסה לסקור את פעילות החברה ואת הגאונות שבפשטות.
1) Cherokee נמצא וקשור בהסכמי התקשרות עם רשת המזון
הגדולה באותה מדינה.
ארה"ב Target, ,אנגליה Tesco,קנדה Zellers ,ישראל שופרסל.
2) בגין העברת ידע זכאית חברת האם לתמלוגים ממחיר המכירה ללא
מע"מ.
3) המותג מאפשר לרשת לפרוס אותו על פני – מוצרי
הלבשה,נעלים,מוצרי קמפינג – בהתאם לסיכום בין הצדדים.
4) חברת האם מעבירה לרשת "מניואל" – ספר הדרכה מפורט,הכולל כללי עשה ואל תעשה,מותג,שילוט,פיתוק,ידע מכירתי על הדגמים הנמכרים ביותר ברשתות האחרות,הנחיות משלוח ואריזה ועוד שלל עצות לגבי תצוגה, מבצעים,שילוט נקודת המכירה ועוד ידע שצברו בכל אחת ואחת מהרשתות איתן הן בקשר.
בקיצור הם מתפרנסים מהעברת ידע.
(חברת האם מקבלת תמלוגים על כל ברקוד שנמכר – וכל היא צוברת אצלה מידע,איזה מוצר נמכר הכי טוב בצילי או בקנדה ומעבירה מידע זה לשאר החברים בקבוצה)
5) חברת האם מספקת רעיונות לעיצוב הדגמים,אולם לא כופה את דעתה,כלומר כל רשת רשאית לעצב את הדגמים שלה,כאשר חברת האם לא מתערבת ובולמת,אלא מדריכה ומכוונת.
מאחר וכל רשת נדרשת לשלם להם תמלוגים ממחיר המכירה,תמלוגים לא נמוכים,אזי המשמעות היא שמחירי המוצרים אינם יכולים להיות הזולים ביותר – ואכן הפילוסופיה של המייסדים היא כזו.
הקונספט מדבר על איכות טובה ובעבור איכות טובה נדרש הלקוח לשלם מעט יותר,ובגין כך נדרש הקמעונאי להקפיד ולתת לצרכן תמורה הולמת לכספו – קרי איכות.
אכן cherokee היא ההייטק של הקמעונאות !
לקח לי לא מעט זמן להבין את הקונספט שהוצג בפנינו בפרזנטציה שנערכה בלונדון,כולל סיור מודרך ברשת האנגלית Tesco
עבור מה ענו נדרשים לשם עמלה - האם זה שווה את המחיר ?
מבדיקה בטסקו,עולה שכ- 45% ממכירות ההלבשה של הרשת על מותג זה והם היו מאד מרוצים משיתוף הפעולה עם Cherokee
לפעמים בחיים ,שמשהוא עובד ומצליח,אסור לנו להתערב.
ואכן אנשי Cherokee הכינו קונספט עבודה אשר מנחה את הקמעונאים של רשתות המזון,מה המידוף המומלץ,איך לשלט את עמדת התצוגה,איך להכין פיתוק מתאים למוצר,איך לארוז ואיך לשלוח.
איזה דגמים מצליחים בעולם ומה הטרנדים והצבעים בעונות הבאות
אם איזה ספקים לעבוד והיכן לייצר.
הכול בהנחיה ובלי הכתבה וללא כוחניות- מסתבר שאפשר לנהל עסקים גם ברוח שכזו ובפועל זה עובד ומצליח.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,הקים ופיתח את מותג Cherokee בישראל.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר